Araştırmacı Dr. Aleksandra Berditchevskaia’dan yapay zekâ kullanıcılarına uyarı: Eleştirel bakış şart

Kolektif Zekâ Araştırmaları ve Yapay Zekânın Eğitimdeki Rolü Üzerine Rapor

Kolektif zekâ üzerine araştırmalar yapan, insan ve makine zekâsının sorun çözümünde nasıl bir araya getirilebileceğini ele alan “Zihinlerin ve Makinelerin Geleceği” adlı raporun başyazarı olan Dr. Aleksandra Berditchevskaia, Nesta Kolektif Zekâ Tasarım Merkezi baş araştırmacısı olarak dikkat çekiyor. Dr. Berditchevskaia öğrencilerin yapay zekâyı kullanım şekillerinin önemine vurgu yaparak, bu araçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerinin önemine dikkat çekti. Yapay zekânın sınırlarının farkında olmak gerektiğini belirten Dr. Berditchevskaia, bu araçların zaman zaman yanıltıcı bilgiler verebileceğini ve hatta var olmayan kaynaklar uydurabileceğini söyledi.

Türkiye’de Hisar Okulları’nın düzenlediği “Düşünce Okulu:Kolektif Akıl İle Eğitimi Yeniden Tasarlamak” konferansına katılan Dr. Aleksandra Berditchevskaia, insan ve makine zekâsı arasındaki ilişki, geleceğin eğitimi ve yapay zekânın doğru kullanımı konularında soruları cevapladı.

İnsan ve Makine Zekâsının Birleşimi

Dr. Berditchevskaia yapay zekânın bireylerin yetkinliklerini artırma veya belirli görevleri otomatikleştirme konularına odaklanmanın yanı sıra yapay zekânın kolektif zekâyı geliştirme potansiyeline de dikkat çekti. Yapay zekânın insan bilgisini anlamlandırmada ve grup süreçlerine katkı sağlamada nasıl rol oynayabileceğine değindi. Yapay zekânın yönetici veya iş birliği yapıcı olarak rol alabileceğini belirterek, bu teknolojinin işbirliği, koordinasyon ve problem çözme yeteneklerini geliştirmede büyük potansiyele sahip olduğunu vurguladı.

Yaratıcılık ve Hızın Birleşimi

Yapay zekânın insanlarla bir araya gelerek fikir üretimini hızlandırabileceğine ve yeni fırsat pencereleri açabileceğine dikkat çeken Dr. Berditchevskaia, yapay zekânın hız ve kalite avantajlarıyla insan zekâsının yaratıcılığını bir araya getirerek daha etkili bir şekilde fikir üretme süreçleri tasarlanabileceğini belirtti. Aynı zamanda hikâye anlatıcılığı gibi alanlarda yapay zekânın insanlara destek olabileceğini ifade etti.

Öğrencilerin Yapay Zekâ Kullanımı

Öğrencilerin yapay zekâyı ödev yapmak için kullanıp kullanmamasıyla ilgili net bir cevap vermenin zor olduğunu belirten Dr. Berditchevskaia, bu teknolojiyle etkileşime girmenin bilinçli ve eleştirel bir şekilde yapılması gerektiğini vurguladı. Yapay zekânın bireysel verimlilik ve yaratıcılığı artırabileceğini ancak bunun öğretmenlerin, okulların ve eğitim sisteminin bilinçli adımlar atmasına bağlı olduğunu söyledi.

Eğitim ve Okulların Geleceği

Eğitimin geleceğini şekillendirirken gençlerin ve öğretmenlerin sürece dâhil edilmesinin önemine vurgu yapan Dr. Berditchevskaia, bu süreçte dijital kolektif zekâ araçlarının önemli bir rol oynayabileceğini belirtti. Bu araçlar sayesinde eğitim sürecinin daha katılımcı ve ölçeklenebilir hale gelebileceğini ifade etti. Eğitimdeki gelecek perspektifinde gençlerin ve öğretmenlerin görüşlerine ve fikirlerine büyük önem verilmesi gerektiğine değindi.

Related Posts

Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Yaz Eğitimi Başladı

Okul Öncesi çocuklarına yönelik yaz eğitiminin başladığını duyuran Milli Eğitim Bakanlığı, konu hakkında detaylı bilgi verdi. 

Hürmüz Boğazı kapatıldı mı, nerede, önemi nedir? Hürmüz Boğazı kapatılırsa ne olur? İşte Hürmüz Boğazı’nın haritası ve dünya enerji piyasası için önemi!

İran Meclisi, dünyanın gündeminde yer alan Hürmüz Boğazı’nı kapatma kararını onayladı. İsrail, İran ve ABD arasında yaşanan çalışmalar dünya petrol ticaretinin en önemli merkezlerinden Hürmüz Boğazı’nın kapatılmasına kadar ilerledi. Basra Körfezi’nin ağzında yer alan dar su yolu Hürmüz Boğazı, Orta Doğu’daki petrol ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) üretiminin Umman Denizi ve Hint Okyanusu üzerinden dünya pazarlarına taşınmasını sağlıyor. Dünya petrol ticaretinin can damarlarından biri olarak tanımlanan Hürmüz Boğazı’nın kapanması, küresel petrol fiyatlarında ciddi artışa yol açabilir. Bu nedenle, Hürmüz Boğazı haritası da kamuoyunun dikkatini çekti. Peki, Hürmüz Boğazı nerede, önemi nedir, kapatılırsa dünya enerji piyasası nasıl etkilenir? İşte, o konu hakkında ayrıntılı bilgiler.

Tarih ve doğanın buluştuğu Şeytan Kalesi seyir terasından izlenebilecek

Tarih ve doğanın buluştuğu Şeytan Kalesi seyir terasından izlenebilecek

MEB AÖL 3. DÖNEM SINAV TAKVİMİ 2025 || MEB Açık Öğretim Lisesi sınavları ne zaman, hangi tarihte yapılacak? Oturum günleri ve saatleri netleşti!

Açık öğretim lisesi (AÖL) sınavları 3. Dönem takvimi yayınlandı. 2024-2025 yılı açık lise sınavı oturum günü ve saatleri, kayıt işlemlerinin tamamlanmasının ardından adayların gündemine geldi. AÖL sınavları her bir ders için ayrı olmak üzere 10 sorudan oluşacak testler hâlinde gerçekleştirilecek. Açık öğretim lisesi 3. dönem sınavları ilan edilen takvim doğrultusunda üç oturumda tamamlanacak. Peki MEB Açık Öğretim Lisesi sınavları ne zaman, hangi tarihte yapılacak? AÖL 2024-2025 3. dönem sınav giriş belgesi ne zaman yayınlanacak? İşte MEB takvimi…

On Numara 20 Haziran 2025 sonuçları belli oldu! MPİ On Numara çekiliş sonuçları sorgulama (bu akşamın sonucu)

On Numara sonuçları 20 Haziran 2025 açıklandı. Şans oyunu severlerin en çok tercih ettiği oyunlardan birisi olan 20 Haziran On Numara sonuçları Milli Piyango İdaresi tarafından saat 20.00’de gerçekleştirilen çekilişin hemen ardından yayınlandı. On Numara da her hafta pazartesi ve cuma günleri düzenli olarak gerçekleştiriliyor. Çekilişler Dünya Piyango Birliği standartlarına uygun olarak noter heyeti huzurunda gerçekleştiriliyor. İşte 20 Haziran 2025 On Numara sonucu sorgulama ekranı ve çekiliş sonuçları!

YKS soru kitapçıkları sınav merkezlerine gönderildi

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca düzenlenecek 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) ait soru kitapçıkları ve sınav evrakının, yüksek güvenlik önlemleriyle 81 il ve KKTC’deki 250 sınav merkezine sevkiyatına başlandı.